Porady 245

To content | To menu | To search

Home › Bakalie - przekąski pełne witamin

Bakalie - przekąski pełne witamin

Każdą osobę czasami dopada niewielki głód, który nakłania nas do zjedzenia przekąski.

W sklepach pełno jest ciastek, jogurtów oraz chrupek, które wielu z nas wykorzystuje w tego typu sytuacjach. Jednak nie jest to najlepszy pomysł, bowiem przez takie zachowania cierpi ogólne zdrowie a także figura.

W takiej chwili należy wykorzystać bakalie, które zakupimy w każdym markecie i gotowe są do błyskawicznego spożycia. Wyższość suszonych owoców a także orzechów nad artykułami mocno przetworzonymi widać od razu.

Przede wszystkim pozbawione są one soli a także rafinowanego cukru, które i tak są przez nas spożywane w nadmiarze. Lecz przede wszystkim bakalie są idealnym źródłem dużego szeregu witamin oraz mikro elementów. Przodują tutaj orzechy, one bogate są w białko i zdrowe tłuszcze, a poszczególne rodzaje mogą być zastępstwem dla suplementów z aptek. Tak jest na pewno w sytuacji orzechów włoskich, już 1 orzech dziennie gwarantuje nam kompletną dozę kwasów Omega-3. Natomiast brazylijski bogaty jest w selen, element, w który europejskie ziemie są bardzo ubogie. Także migdały należy włączyć do własnej diety, posiadają one bardzo dużo wapnia oraz kwasu foliowego. Nie zapominajmy, aby nabywając orzechy nie wybierać tych prażonych oraz solonych - zmniejsza to ich ogólną wartość. Z kolei suszone owoce są najlepsze wówczas, kiedy napada nas ochota na coś słodkiego. Tutaj najlepiej sprawdzą się morele.

Natomiast suszone daktyle będą alternatywą dla cukru w momencie wypieku ciast. Wystarczy namoczyć je w gorącej wodzie i zmielić.

Orzechy mają stosunkowo sporo kalorii, dlatego jeżeli się odchudzamy, warto nie zjadać całej paczki na raz, może mieć ona nawet 600 kalorii. Kupując owoce suszone trzeba zwrócić uwagę na to, czy nie zawierają one siarczanów. Jeżeli masz przed sobą długi dzień poza domem i wiesz, że w tym czasie dopadnie cię ochota na jedzenie między posiłkami, warto włożyć do torby bakalie. Można wziąć orzechy albo owoce suszone, lub po prostu mieszankę obu. Dzięki temu nie tylko ochronimy się przed głodem ale też chęcią na sięgnięcie po szkodliwe jedzenie. Dostarczymy również swojemu organizmowi ważnych witamin..


<< Poprzedni
Następny >>